pátek 25. září 2015

Filipíny


Philippines
Prvni zastavka v neplanovany rocni ceste po Asii byla na Filipinach. Jelikoz jsem nic moc neplanoval a neresil stihl jsem doma jen ockovani na zloutenku A a rozockovat B-cko. Prikupoval jsem i malarika, ale nastesti nikdy nebyli potreba. Letel jsem Sydney, Aus - Taiwan - Manila, Phil. Po ceste do Taiwan - Manila jsem sedel s bratrem a sestrou oba pres sedmdesat puvodem filipinci zijici v Kanade, pan cca hodku pred pristanim zacal byt nesvuj a chodit od dveri ke dverim s tim ze musim ven nastesti ho uklidnilia usadili ale nebylo to lehky. Pani me vystrasila jak jsou Filipiny a hlavne Manila nebezpecna pro turisty az jsem z toho byl extremne opatrnej a priposranej.



Manila je jendo z nejhorsich velkomest Asie. V Manile je velice snadne videt jiz tak velkou a zvetsujici se propast mezi chudymi a bohatymmi. Kouknu nahoru "mrakodrapy" kouknu pred sebe a bezdomovci spici u nohy tteto budovy. S bezpecnosti to na filipinach neberou na lehkou vahu u kazdeho vchodu do shopping (nakupniho) centra stoji sekuritaci s pumpovaci brokovnici a jejich kolegove kteri kontroluji batohy. Pro me to byl trn v oku, ale aspon bylo bezpecno. Z Manily jsem to vzal do Puerto Princesy na ostrove Palawan. Jelikoz jedniny pevny plan byl potkat Petru v El.Nido pred peti dennim vyletu na lodi mezi El.Nido a Coron s TAO Philippines zacal jsem planovat za pochodu. V letadle na ceste Manila -> PP(Puerto Princesa) jsem otevrel pruvodce Lonely planet a zjistil ze tam jsou dobre podminky na potapeni. Stat se potapecem pro me byl detsky sen, tak proc si ho nesplnit zvlaste kdyz jsem zjistil ze u ostrova Coron kkam jsem mel namireno je kolem deseti vraku japonskych lodi z druhe svetove valky. Hned po prijezdu jsem se chtel projit i s mou tezkou bagazi a vyslapl pryc od letiste bez tuk-tuk, ale bohuzel jeden z ridicu se rozesel a zakecal se mnou tak jsme ho vzal, nakonec me jeste natahl na cene ale za neznalost se plati a ja mel vyreseny ubytko, i potapeni a byl spokojenej.



Manila hlavni mesto Filipin


Jeste ten den jsem zacal s Open water training zakladnim potapecskym treningem do 18m. Sotva jsem dokoncil Open water hned jsme pokracoval s Advanced Adventurer, ktery byl nezbytny na ponory k vrakum a hlubsim ponorum(30m). Potapel jsem se s instruktorem Dannym z Moana Dive Center rikal, ze tam shodou okolnosti kazdy rok jezdi banda cechu. Vetsinu casu v PP jsem stravil potapenim neco malo i rajzovanim po okoli na pujceny motorce bohuzel jsem nekoukl ani na krokodyli farmu ani na nedaleky velky krapnik. Ubytovani se v PP shani lehce vetsina je na hlavni ulici. Hotylky stoji kolem 1000PHP coz je 20USD / 500kc.
Na ceste PP -> El.nido  neni skoro nic k videni jen rozestavena  hlavni cesta a magori ridici co s vami leti jak o zivot chudaci mistni lidi okolo cesty jsou kvalitne krmeni prachem z cesty. Priste bych rozhodne zvazil let mezi temito dvema mestecky.

Behem vyletu lodi od TAO P. jsem koukli na lagunu, "tajnou lagunu" o ltere vi uplne vsichni, pristupnou pouze pri odlivu, spali na otrovech a ostruvcich kde meli vybudovane kempy. Tam clovek zjisti ze spokojenosti a pohodli mu staci strechy kus a moskytiera - sit proti komarum, neco jako klimatizace a elektrina je prebytecny luxus. Voda kolem ostruvku je krystalova a plna zivota. Behem tripu se snorchluje nekolikrat denne nejprve jsem se nemohl nabazit ale ke konci to bylo obcas az moc, ale vyhodou je clovek nemusi delat to co vsichni ostatni.
V dobe kdy jsem tam byl nabizeli dve moznosti - dve motorove lode jedna mensi jedna vetsi, momentalne maji "novinku"  plachetnici Archipelago. Archipelago je postavene na zaklade znalosti namorniku a rybaru z filipin, malajsie a dalsich okolnich zemi. Tato moznost musi byt jeste lepsi, doufam ze se jednou vratim na tuto atrakci a budu mit pruvodce - "reditele zajezdu" opet Jema je to starej srandista a odvedl vybornou praci i se vsema clenama posadky.



Potápění Coron, Coron, Filipíny


Nejlepší piva na Filipínách:
San Miguel Beer, Pale Pilsen
San Miguel Beer Cerveza Negra
Red Horse Beer ( Lager)
San Miguel Beer Light (San Mig Light)
Beer na Beer
Gold Eagle Beer
San Miguel Draft Beer
San Miguel Super Dry
San Miguel Premium All-Malt Beer
San Miguel Strong Ice


Doporučené očkování proti
žloutence typu A
žloutence typu B
břišnímu tyfu
tetanu


Žádné komentáře:

Okomentovat