úterý 22. prosince 2015

Thailand - Březen 2014 Thajsko

Thajsko cz


Thajsko byla nehoda i náhoda. Jelikož Dalibor letěl domů přes Bangkok, Doctor Lukas přes Singapore, já směřoval do Vietnamu a měl jsem ješte cca dva týdny čas, tak jsem se dva ze tří podrobili menšině a vzali jsem to "zkratkou - delší, o to horší cestou" přes Bangkok, aby jsem spáchali Bangkok Hangover. Povedlo se vše proběhlo a pobyt v Bangkoku jsme ve zdraví přežili, stálo to za to. Když party tak party hard.
První hotel byl Silom Serene nebyl nejlevnější, ale byl v centru dění a byl ok.


Bangkok je velký pěkný město na asii civilizované, když jsem videl filmy jako The Beach - Pláž s L.Kapriem nebo dokument o Čechovi co si odpykaval doživotní trest za drug trafficking - pašování drog a podobně představoval jsem si Bangkok divocejsi.
Co kluci rikali tak driv se tam vyplatilo nakupovat veci vseobecne i hadry - obleceni. Teď (2014) cena oblečení srovnatelná s Českou republikou. Thajsko je monarchie takže se na vás z každého koutu usmívá král. ..
Za zhlédnutí stojí královský palác aspoň z venku,  ležící Buddha, cesta po řece na "longtejl" lodi. Nákupy elektroniky klici sehnali levného drona. V noci Bangkok žije "na plný koule" bary, diskotéky, strip bary, masážní salony, prostě  všechno co jste o Bangkoku slyšeli povětšinou sedí.
Pro muže i ženy stojí za to shlédnout strip show na  Nana Plaza. Namesticko oblozeny stripama za zmínku stojí Spankies kde dostanene všichni na prdel. Dále taky ulička Sau Cowboy kde je to hodně podobné a hned z kraje se na vás zubi a mavaji laydyboyove. Holt v Bangkoku si každý najde po čem touží.

Postupně nás bylo míň a míň nejprve frnknul Dalibor a pak i Doctor Lukas zpět domů. Mno do Vietnamu daleko a co teď sám se sebou?



Na Filipínách jsem se začal potápět (scuba diving přístrojové potápění) a chytlo mě to tudíž jasné rozhodnuti a jediné východisko vzhůru k moři bo řeka v Bangkoku je opravdu hnus.
Doktor mi doporučil jihozápad Phuket a středovýchod Thajska Koh Tao. Koukl jsem na letenky a ty nebyly zrovna levné (nejbližší letiště je Chumphon CJM  Koh Samui USM ), ale našel jsem společnost Lomprayah, ktera nabízela noční bus do Chumpon a brzký ranní Speed ferry - rychlý trajekt na Koh Samui. Takže budget (levná verze) byla jasná volba. 
Jelikož nezbývalo moc času na pesko bus zpět na hotel vzal jsem taxík. Přijeli  jsem k hotelu vysvetlil jsem typkovi, aby na mě počkal vypadl jsem z hotelu skočil do stejného taga a říkám mu anglicky jedeme tam odkud jsme přijeli máme málo času. A řidič na mě blbě kouká. Po více jak 5 minutách když už jsem chtěl jit zpět na recepci, aby mu vysvětlili co po něm chci jsem vytáhl mobil zapl navigaci (Sygic) a konečně jsme vyrazili. "Naštěstí" autobus měl asi 1h zpoždění a bylo to celkem chaotické bo autobusů odbavovali více jsme vyrazili směr jih a těžce postradane moře. Autobus byl celkem nový "dvou-poschodak" řidič celkem magor, jak je v asii dobrým zvykem, takže cesta šla podle plánu a i s mým nespěcháním na mě tentokrát zbylo sedadlo vedle nějaké thajské holčiny. Jelikož jsme jeli rychle měli  jsem v přístavu  extra hodku na čekání. Teploc celkem bylo většina lidi to ještě zabalila a dospavala. Kolem 5.45 ráno nás pustili na loď a vyrazili jsme směrem z moře vycházejícího slunce sedl jsem si na horní palubu, vítr ve vlasech, super vzduch a výhled. Moře bylo klidné tak až na výjimky všem co si nahoru s námi sedat neměli bylo všem dobře. 
Ještě před cestou jsem koukl na ubytování za dobrou cenu a našel Save Bungalows na pravé straně od mola kde přestává Lompraya trajekt. Sotva jsem vyšel z mola do uličky která se táhne podél pobřeží na obě strany už na mě mavali moto taxikáři jelikož viděli malého bíloprdelnika s velkýmbatohem. Tak jsem jim slušně vysvětlil, ze je pěkně a ze se dneska projdu. Po ceste k ubytku jsem narazil na pěkně vypadající potápěčské centrum Master Divers.
Dorazil jsem k Bungalovum a bylo mi řečeno, že musím zpět do obchůdku se smíšeným zbožím za majitelem a recepčním v jedné osobě. Byl v pohodě a zjisil jsem, že v případě delšího pobytu by mi udělal dobrou cenu. 
Plán byl daný se potápět, se potápět se potápět, cíl též dopotapet dalších 11 ponoru, udělat si Rescue diver licenci a plynule začít s Divemaster kurzem. Zprvu jsem spekuloval o Wreck diving speciality - Kurz na potápění ve vracich, ale bylo nahrazeno nezbytnym Rescue diver kurzem. Takže u Master Divers jsem si zaplatil rovnou 10 ponoru cena se tím padem snížila a ja byl opět zamestanan na 150%. 
Před tím nez jsem zkoncil v práci a začal "pouze" cestovat jsem si nedokázal představit jak budu "busy" časově  vytížen daleko více než v práci dalo by se to mě teď napadá srovnat s živností. Člověk neustále něco dělá, když nedělá, tak plánuje kolik času na co má, co vše chce vidět, co nechce, co nestíhá, kdy mu končí viza tady kdy začínají jinde. Jakmile jednou cestujete delší dobu, tak se prostě nezastavíte.

Potápění na Koh Tao bylo ze začátku zábava pro mě nové "dajv sajty" a super lidi z Master Divers, ale po pár dnech Koh Tao omrzí. Je to fabrika na potápěče ostrov není velký za to "dajv center" tam je požehnaně. Občas se vám stane ze po příjezdu na dive site musíte čekat. Značka, ideál je se jit potápět s tím dajv centrem které vyrazí první. Na hlubších ponorech pak nastávají situace kdy tam je více potápěčů než mořských živočichů a když se rozhlednete zjistíte ze jsou lidé pod před za i nad vámi a je vám z toho smutno a zle. Díky potápění jsem přistál ve Vietnamu o den později, ale stálo to za to.

Koh Tao určitě stojí za to na maximálně  3-4 dny.  Přijet, potápět, "zapařit" a pokračovat dál na další ostrovy nebo na pevninu, ale nezustavat. V jednom baru tam dělá ceský par. Už jsem se tam domlouval na Dive master kurzu po ceste z Vietnamu, ale věci se pohly jiným směrem, ale o tom i jiném v dalších článcích.




Toť vše z mé první a zdaleka ne poslední návštěvy Thajska.

Dekuji za váš čas na čtení a poprosím o sdílení.

PS. Při psaní tohoto článku jsem zjistil že mnou čerstvě objevena aplikace Samsung S Note je k tomuto účelu absolutně nevhodná bo dovolí psat jen a pouze 5000 znaků, takže jsem obratem objevil Evernote.

Žádné komentáře:

Okomentovat